Onderzoek snelbus Veenendaal-Amersfoort gestart

16 augustus 2023

Onderzoek snelbus Veenendaal-Amersfoort gestart

De Provincie Utrecht maakt werk van een snelle busverbinding tussen Veenendaal en Amersfoort. Daarmee geeft het Provinciebestuur een vervolg aan de toezegging die Gedeputeerde Schaddelee in mei deed aan de SP en ons voorstel dat in de gemeenteraad van Veenendaal werd omarmd.

Eén van de voorstellen uit ons verkiezingsprogramma 2023-2027 was die snelle busverbinding. SP-fractievoorzitter Jan Breur is daar na de verkiezingen voortvarend mee aan de gang gegaan en vond hiervoor in mei gehoor bij de Gedeputeerde.

Uit een artikel in de Rijnpost van 8 augustus bleek dat de eerste vervolgstappen voor de totstandkoming van die verbinding al worden gezet. De SP is uiteraard zeer tevreden met de gang van zaken. We houden de druk op de ketel, want goed openbaar vervoer staat bij ons hoog in het vaandel. Deze snelbus zou een mooie rol kunnen spelen bij het verminderen van de bestaande hoge verkeersdruk op de route.