Westelijke Ontsluiting Amersfoort: Red de boom, kap de weg!

14 januari 2020

Westelijke Ontsluiting Amersfoort: Red de boom, kap de weg!

Een nieuw onderzoek van de Stichting Groen in Amersfoort naar de verkeerscijfers op het traject van de Westelijke Ontsluiting laat nogmaals en ten overvloede zien dat de aanleg van die weg en de kap van duizenden bomen volkomen onnodig is. In navolging van de SP-raadsfractie in Amersfoort diende vandaag de Statenfractie, samen met de Partij voor de Dieren, vragen in bij het Provinciebestuur over deze miljoenenverspilling en kaalslag. Red de boom, kap de weg!

SP-fractievoorzitter Andrea Poppe: “Dit is het zoveelste hoofdstuk in deze klucht, waarvan door dit onderzoek eens te meer blijkt dat het puur een prestigeproject is. Maar dan wel eentje waarmee 60 miljoen gemeenschapsgeld door het putje wordt gespoeld en waardoor 3800 bomen het loodje leggen. Hoe lang trekt GroenLinks dit nog, hoe lang trekken de kiezers van GroenLinks dit nog? De weg terug ligt nog voor een flink deel open. Laten we die kans dan ook pakken.”

Lees hier de vragen van Andrea.

Lees hier het artikel van SP Amersfoort.

Niet doen