Bezem erdoor!

1 februari 2019

Bezem erdoor!

De nieuwe commissaris van de koning Hans Oosters heeft bij zijn installatie een gouden bezem gekregen uit handen van fractievoorzitter Andrea Poppe van de SP. Tegelijkertijd ontvouwden enkele partijgenoten een spandoek met de tekst ‘Bezem erdoor’. Een symbolische actie van de SP als aanmoediging om schoon schip te maken in de Provincie.

SP-fractievoorzitter Andrea Poppe: “Nieuwe bezems vegen schoon en een trap veeg je van boven naar beneden, wordt altijd gezegd. En dat er een flinke bezem moet door de top van de Provinciale organisatie lijdt geen twijfel, met alle ellende die de laatste tijd naar buiten komt over de Uithoflijn en de ontevredenheid van het personeel.”

Het aannemen van de gouden bezem was de eerste handeling die de nieuwe commissaris verrichtte in zijn functie. Het eerste Statendebat dat hij moet leiden is op maandag 4 februari, als de voltallige oppositie onder leiding van de SP een spoeddebat zal voeren met gedeputeerde Dennis Straat (VVD), over de verdwenen miljoenen van de Uithoflijn.

“We wensen de heer Oosters oprecht veel succes met zijn opdracht. Het zal een flinke klus worden” aldus Poppe.