"Nieuwe woonwijk Soesterberg niet alleen voor de rijken"

22 september 2017

"Nieuwe woonwijk Soesterberg niet alleen voor de rijken"

PvdA en SP betreuren het dat het Utrechtse provinciebestuur in het bouwplan voor de voormalige vliegbasis Soesterberg geen enkele verantwoordelijkheid neemt in het oplossen van het tekort aan betaalbare woningen en gaan in de vergadering van provinciale staten van 25 september proberen het provinciebestuur tot bezinning te brengen. De fracties doen het voorstel om in een aangepast plan tenminste 40 betaalbare woningen op te nemen.

In de provincie Utrecht is een enorm tekort aan betaalbare huurwoningen. Mensen die erop aangewezen zijn, worden geconfronteerd met wachttijden van 8, 9 of 10 jaar. Desondanks wil het provinciebestuur op de voormalige vliegbasis Soesterberg een woonwijk realiseren zonder ook maar één betaalbare (huur)woning, maar wel met 229 dure en nog duurdere woningen.

Het provinciebestuur is verantwoordelijkheid voor alle Utrechtse burgers en niet alleen voor de burgers met een dikke portemonnee, vinden de partijen.