Klassenjustitie of…?

14 september 2014

Klassenjustitie of…?

In dezelfde week dat de SP bericht kreeg dat een zieke vrouw in Kockengen een klein tuinhuisje moest verwijderen op last van het Waterschap, mag de eveneens illegale drijvende steiger van oud topman Risseeuw (Getronics, KPN) in Loenen gewoon blijven liggen van de Provincie. De oever is erg steil en bovendien is de man al op leeftijd, zijn de argumenten voor het gedoogbesluit. Vreemd, vindt SP-fractievoorzitter Ad Meijer. Hij stelt schriftelijke vragen aan het college van Gedeputeerde Staten.

Meijer: “Leeftijd is een raar argument om een overtreding tegen de landschapsverordening weg te wuiven. Waar ligt dan de grens, zijn er vergelijkbare gevallen?  Is er ergens beschreven in welke situaties bewoners kunnen rekenen op coulance? Ik denk het niet. Het wordt een hellend vlak op deze manier, inwoners van de Provincie moeten kunnen weten waar ze aan toe zijn. Gelijke monniken, gelijke kappen.”

Afhankelijk van de beantwoording zal de SP de kwestie voor verder debat in Provinciale Staten opvoeren.

Lees hier de vragen van Meijer.

Applaus voor Ad.
www.isditvrijheid.nl

Goed bezig Ad! Top. Dit ruikt naar klassenjustitie.