Van God los: Gouden bitterballen bij FC Utrecht en gratis kaartjes opera voor GS

19 september 2013

De SP-statenfractie is compleet verbijsterd over het declaratiegedrag van het college van Gedeputeerde Staten. Voor in totaal 9 bezoekjes aan FC Utrecht werd in 2012 bijna € 10.000 belastinggeld afgetikt. Twee collegeleden volgden speechtrainingen voor een kleine € 12.000. De kaartjes  á € 115,= voor een opera van het noodlijdende De Utrechtse Spelen konden blijkbaar ook niet van het eigen honorarium af. De SP gaat het college op de kortst mogelijke termijn ter verantwoording roepen.

SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur: “Volslagen bezopen dit. Na het gedoe over de declaraties van Robbertsen hoop je toch dat het besef doordringt dat dit soort dingen absoluut niet kunnen. We hebben niet één zonnekoning, maar een compleet college. Dit schopt de bodem volledig onder je geloofwaardigheid uit.”

De SP is reuzebenieuwd naar de verklaring van GS voor  de gouden bitterballen bij FC Utrecht, maar ook naar wat de coalitiefracties VVD, D66, CDA en GroenLinks ervan vinden en zal de eerst mogelijke gelegenheid aangrijpen om die verhalen te horen.

Als hier sprake is van diefstal.., waarom doen we dan geen aangifte?