Rick Maas is weer onderwerp van een zwartboek

16 september 2010

Rick Maas is weer onderwerp van een zwartboek

De geschiedenis rond de provinciale chef communicatie Rick Maas herhaalt zich. Net als eerder in Veghel en Heemskerk, is nu ook in de provincie Utrecht een zwartboek over hem aangelegd. Ondergeschikten van Maas klagen over intimidatie en tegenwerking. Het lijkt erop dat Maas niks geleerd heeft van de problemen die hij veroorzaakte in Veghel en Heemskerk.

Vorig jaar stelde ik al vragen over zijn aanstelling. Toen was de reactie nog dat ik geen enkele reden had om me druk te maken, en dat ik me beter niet met het personeelsbeleid kon bemoeien. Het is nu afwachten hoe de directie reageert op het zwartboek, en of er een oplossing komt waar de betrokkenen mee verder kunnen. Als dat niet het geval is ga ik zeker weer aan de bel trekken. Intussen groeien bij mij de twijfels over het personeelsbeleid bij de provincie. Dat dit het afgelopen jaar heeft kunnen gebeuren schept in elk geval geen vertrouwen.

Dossier Rick Maas
Binnenlands Bestuur over Rick Maas
RTV Utrecht over Rick Maas

Reacties

Hoe zit het nu, is er al duidelijkheid over waarom Herman weggaat. Ik heb begrepen dat Van Lunteren en Krol hem samen met hun voorlichters gewipt hebben en dat de zaak maas daarin een grote rol speelde. Maar waarom is Wiszotsky dan niet op non actief gezet voor het aannemen van Rick Maas. Zij heeft toch de vaste aanstelling getekend?

Inmiddels heeft Rick Maas, hoofd communicatie van de provincie Utrecht, op kosten van de gemeenschap een begeleider toegewezen gekregen die hem moet helpen beter met zijn medewerkers te communiceren (!). Mocht dat niets worden dan gaat het de gemeenschap nog meer geld kosten. Hij heeft immers een verse aanstelling voor 5 jaar op zak.

Herman Sietsma, provinciesecretaris en prominent lid van de ChristenUnie, de man die Maas binnenhaalde en garant stond voor diens functioneren gaat na alle ophef plotseling iets anders doen binnen de Provincie -- een nieuwe uitdaging (!) zoals dat heet (een leuke adviseursfunctie die nog moet worden ingevuld maar gegarandeerd een paar centen mag kosten). Krijgt bovendien ook nog een leuk afscheidsfeestje van 20 mille.
Het kan verkeren bij de Provincie.

Een stap in de goede richting, namelijk de totale schoonmaak van deze spreekwoordelijke zwijnenstal. Rick Maas heeft de provincie veel kwaad berokkend. Eindelijk wordt nu ingegrepen door de nieuwe directeur. Complimenten!

Kijk dat is kordaat optreden. Rick Maas is van de afdeling communicatie gehaald. Wiszotsky blijft hem de hand boven het hoofd houden. Wat een opluchting voor die mensen. Succes andere afdelingen.