Actiecomité ‘Hier een plee’ op bezoek

5 september 2024

Actiecomité ‘Hier een plee’ op bezoek

Foto: Jan Breur

Op 4 september vond voor het eerst een sessie plaats van ‘Praten met de Staten’. Iedereen kon komen inspreken over onderwerpen die al dan niet binnenkort op de agenda van de Staten staan. Namens de SP Stichtse Vecht was Ton Goudriaan erbij. Hij hield een warm pleidooi voor een (openbare) toiletvoorziening bij de Maarsseveense Plassen en bood de 500 opgehaalde handtekeningen aan bij de voorzitter van de avond (foto).

De afdeling en fractie van SP Stichtse Vecht zijn al tijdenlang bezig om dit voor elkaar te brengen en hebben ook concrete plannen over hoe zoiets eruit kan komen te zien. Zij stuiten echter steeds op politieke onwil. Onder de bezoekers van het recreatiegebied leeft dit sterk, getuige de 500 handtekeningen die SP Stichtse Vecht in korte tijd ophaalde voor een petitie.

Daarmee gaan ze nu de boer op. Niet alleen bij de Provincie, maar ook bij de Utrechtse gemeenteraad, want verreweg het merendeel van de ondertekenaars komt daarvandaan. Zowel de Provincie als de stad Utrecht zijn vertegenwoordigd in het bestuur van recreatieschap De Stichtse Groenlanden, dat het terrein beheert en kunnen daar druk uitoefenen om eindelijk die voorziening te realiseren. Net zoals dat op andere recreatieterreinen al het geval is en waarvoor Provinciale Staten ook al eerder een motie hebben aangenomen.

De SP-fractie gaat binnenkort bij de Gedeputeerde navragen hoe het ermee staat en zal bij hem erop aandringen om de druk erop te houden, om maar bij het onderwerp te blijven…

Lees hier meer over de acties van SP Stichtse Vecht.