Hoop voor de Verkeerstuin!

24 juni 2024

Hoop voor de Verkeerstuin!

De Provincie Utrecht gaat met andere betrokkenen om de tafel zitten, om de dreigende sluiting van Verkeerstuin Transwijk te voorkomen. Dit dankzij een motie van de SP in Provinciale Staten. De motie kreeg een ruime meerderheid achter zich; alleen de PVV stemde tegen.

De motie van de SP staat niet op zichzelf. Tal van maatschappelijke organisaties hebben de Provincie aangeschreven om op het belang van de Verkeerstuin te wijzen. Bovendien loopt er een petitie voor het openhouden van de Verkeerstuin, die al bijna 1000x is ondertekend.

De petitie is te vinden op:

Nu is het de beurt aan de Utrechtse gemeenteraad, die op 11 juli de Kadernota van de stad bespreekt: de voorbereiding van de begroting 2025. SP-commissielid Tim Schipper was nauw betrokken bij de totstandkoming van de motie: "We zijn er nog niet, maar het helpt natuurlijk wel dat ook de partijen die in de stad in de coalitie zitten zich voluit achter ons voorstel hebben geschaard. Misschien dat dit net dat extra zetje kan geven. Een mooie eerste stap dus."