Harris: Provincie moet mens boven economie plaatsen!

5 juni 2024

Harris: Provincie moet mens boven economie plaatsen!

"Het college heeft het afgelopen jaar laten zien dat zij een college zijn voor de markt en niet voor de mens." Die conclusie trekt Statencommissielid Dane Harris namens de SP bij het lezen van de jaarstukken. "Vestigingsmogelijkheden, zakelijke toeristen, innovatie, het economische profiel van de provincie. Dit zijn de onderwerpen waar het college zich voor inzet. Maar de mens? Die zoekt het maar uit."

"Er wordt zo veel geregeld voor de bedrijven maar er wordt zo ontzettend weinig gedaan voor de mensen," stelt hij, "terwijl er nog duizenden kinderen in armoede leven. Terwijl ouderen geen onderdak hebben. Terwijl een moeder staat te rekenen in de supermarkt om te weten of ze nou dat potje pindakaas kan betalen."

Dit is wat het SP betreft, een volledig verkeerde manier van naar de economie kijken. Er wordt vaak gezegd dat de provincie daar niet over gaat, maar dat zou anders moeten. Harris: "Zorg maar dat de provincie daar wel over gaat. Zoek de grenzen op. Geef de mensen die het nodig hebben financiële steun en kijk maar of het rijk jullie tegen gaat houden. Doe iets voor de mensen die jullie beweren te vertegenwoordigen."