Behoud de verkeerstuin, teken de petitie!

16 april 2024

Behoud de verkeerstuin, teken de petitie!

Niet voor het eerst wordt de educatieve verkeerstuin in Park Transwijk bedreigd in haar voortbestaan, omdat de gemeente Utrecht dreigt te stoppen met de subsidie. Wat in de Utrechtse begroting een afrondingsverschilletje is, is voor de Verkeerstuin bestaanszekerheid. Die sluiting mag niet doorgaan: teken daarom de petitie die de Verkeerstuin is gestart!

Al ruim 60 jaar kunnen jong, maar ook oud, zich in de Verkeerstuin voorbereiden op het dagelijks verkeer. Uit de stad, maar ook uit de regio en verder komen schoolklassen naar de Verkeerstuin om de leerlingen te leren hoe om te gaan met allerlei verkeerssituaties. Nu al zelfs willen scholen plek reserveren voor volgdend jaar. Maar ook ouderen kunnen er terecht voor bijvoorbeeld scootmobiellessen.

SP-commissielid Tim Schipper reed zelf op de basisschool nog rondjes in de Verkeerstuin, ter voorbereiding op het verkeersexamen: "De Provincie heeft wat ons betreft ook een rol te spelen en dan niet alleen op basis van losse projectsubsidietjes. Als ze het sam-sam doen met de gemeente heb je het echt over een peulenschil. Als je dit net als de SP een onmisbare voorziening vindt, teken dan de petitie en kom op voor het voortbestaan van de Verkeerstuin!"

De beheerster van de Verkeerstuin hebben Gedeputeerde van Schie - zelf heeft hij ook ooit met zijn school daar geoefend - en wethouder Lot van Hooijdonk uitgenodigd voor aanschouwelijk onderwijs. We zetten alles op alles om ze te overtuigen over de brug te komen", aldus Schipper.