SP wil WC’s bij gratis toegankelijke deel Maarsseveense Plassen

25 juni 2023

SP wil WC’s bij gratis toegankelijke deel Maarsseveense Plassen

Foto: SP Stichtse Vecht

De Utrechtse Statenfractie van de SP wil dat de Provincie meehelpt om bij het gratis toegankelijke deel van de Maarsseveense Plassen toiletten te laten plaatsen. In de Statenvergadering van 28 juni zal fractievoorzitter Jan Breur hiertoe een motie indienen. De SP steunt hiermee het initiatief van SP Stichtse Vecht, die eenzelfde voorstel op 4 juli in stemming zal brengen in de gemeenteraad.

Breur: “Het is eigenlijk wonderlijk dat zo’n basisvoorziening niet gewoon geregeld is. Mensen doen nu hun behoefte noodgedwongen in de struiken. Dat moet je echt niet willen. Bij andere gratis recreatiegebieden, zoals de Haarrijnse Plas en in Loosdrecht zijn wel toiletten aanwezig, dus waarom niet bij Maarsseveen?”

Het lijkt de SP logisch dat de betrokken partijen (Stichtse Vecht, gemeente Utrecht, de Provincie en het Recreatieschap) de handen ineenslaan om per omgaande in ieder geval te zorgen voor een tijdelijke voorziening. “Ik zou niet weten waarom dat niet kan en het kost ook geen vermogen om bij wijze van spreken deze week nog een aantal Dixies te plaatsen”, aldus Breur.

De motie heeft op voorhand al de steun van de Partij voor de Dieren. Dat er maar vele partijen mogen volgen...