Vragen SP over gewijzigde dienstregeling lijn 11 in Vleuten

26 januari 2021

Vragen SP over gewijzigde dienstregeling lijn 11 in Vleuten

Wijziging betekent niet altijd verbetering. Dat blijkt maar weer in Vleuten. De dienstregeling van lijn 11 is aangepast en een groot deel van Vleuten is verstoken van een bus. De lijnen 11 en 127 zijn omgewisseld waardoor mensen nu in plaats van korter, langer onderweg zijn. Bovendien moeten met name ouderen verder lopen naar een halte.

SP-fractievoorzitter Andrea Poppe: “Dit staat haaks op het door ons gewenste fijnmazige OV. Nu zijn het ziekenhuis en woongroepen voor ouderen niet meer goed bereikbaar. Het provinciebestuur staart zich blind op fancy vormen van vervoer zoals een sneltram of lightrail. Wij vinden dat dit niet bijdraagt aan fijnmazigheid. Bovendien zorgt dat er voor dat de reistijd van deur tot deur langer wordt. Op die manier gaat het OV geen aanvaardbaar alternatief worden voor de auto.”

De SP stelt hierover vragen aan het Provinciebestuur.