Bonus voor de BOA

13 november 2020

Bonus voor de BOA

In navolging van de gemeente Utrecht gaat ook de Provincie haar toezichthouders belonen met een bonus van € 300. Op 12 november werd een motie daarvoor van de SP met overgrote meerderheid aangenomen in Provinciale Staten. Een hele terechte pluim voor de BOA's, die tijdens corona vaak in de vuurlinie staan in de buitengebieden.

SP-fractievoorzitter Andrea Poppe reageert verheugd op de steun die ze in de Staten kreeg voor het voorstel: "Iedereen heeft vaak mooie woorden over voor de mensen die het extra druk hebben in deze rare tijd, maar daar mocht wat ons betreft ook wel een concrete beloning aan vast zitten. Fijn dat het gelukt is."

De SP kijkt sowieso met redelijk genoegen terug op de Statenvergadering, waarin ook diverse voorstellen werden aangenomen om het dierenleed door de jacht tegen te gaan, zoals het afschieten van katten. De SP was hierbij mede-indiener van die moties.

Poppe: "Redelijk genoegen inderdaad, want zo haalden onze voorstellen om het openbaar vervoer op peil te houden het niet en het schieten van knobbelzwanen mag voorlopig blijven doorgaan. Maar wat niet is kan nog komen. Wij blijven gewoon pitbullen."