Buurtbus 524 onder druk door vrijwilligerstekort

30 april 2019

Buurtbus 524 onder druk door vrijwilligerstekort

Foto: SP Stichtse Vecht / www.stichtsevecht.sp.nl

Recent verscheen in de VAR-krant het bericht dat de vrijwilligersbusdienst op lijn 524 (Woerden-Breukelen v.v.) van Syntus de dienstregeling niet meer rond kreeg door een gebrek aan vrijwilligers. Er is een bus afgestoten en de lijn is ingekort. SP-Statenlid Michel Eggermont trekt aan de bel bij het Provinciebestuur.

Eggermont: "Fijnmazig en betrouwbaar openbaar vervoer is een basisbehoefte en bovendien van groot belang om het autogebruik te verminderen. Ook kleine kernen verdienen een goede busverbinding. Er hoeft geen winst op gemaakt te worden op het OV en het zou gewoon weer een publieke dienst moeten worden, gereden door professionals."

Lees hier de vragen van Michel een het college van Gedeputeerde Staten.

Lees hier het artikel op de website van SP Afdeling Stichtse Vecht

Reacties

Succes Michel. De Vechtstreek (en die niet alleen, maar de hele provincie) verdient goed en betrouwbaar OV!