De SP-Top 5 voor een rechtvaardig Utrecht

16 januari 2019

De SP-Top 5 voor een rechtvaardig Utrecht

Wie op 20 maart SP stemt, stemt voor een rechtvaardige Provincie Utrecht en helpt tegelijk Mark Rutte van zijn meerderheid in de Eerste Kamer af. De top 5 van onze lijst vertelt waarom je aan een stem op de SP ook na 20 maart nog wat hebt.

1. Andrea Poppe

250.000.000 euro is er de afgelopen 4 jaar verspild in onze provincie. Een kwart miljard! Zo kost het prestigeproject de Uithoflijn nu al 100 miljoen meer dan eerder beloofd. En GroenLinks, VVD, D66 en CDA en schuiven alle schuld van zich af.

Stop de grote verspilling. Het geld moet gestoken worden in de problemen waar gewone Utrechters mee zitten.

Zo moet het woningentekort eindelijk eens aangepakt worden. Ook moeten we ervoor zorgen dat de kosten van het klimaatakkoord niet bij de gewone mensen terecht komen, maar bij de vervuilers. En er moet goed en toegankelijk openbaar vervoer komen voor iedereen in onze provincie. De SP gaat zich daarvoor inzetten!

2. Michel Eggermont

Utrecht heeft goed en toegankelijk openbaar vervoer nodig. Stap 1: een busmaatschappij in handen van de provincie. Ons openbaar vervoer is geen verdienmodel voor buitenlandse aandeelhouders!

3. Rob Molenkamp

Leg de energiekosten door klimaatverandering niet neer bij de laagste inkomens en versterk de natuur in Provincie Utrecht. De SP strijdt voor klimaatrechtvaardigheid en tegen het verkwisten van geld.

4. Truke Noordenbos

Onze provincie kent een van de grootste woningtekorten van het land. Mensen betalen grof geld voor een huis. Ondertussen moeten kinderen noodgedwongen bij hun ouders blijven wonen. Het is niet uit te leggen dat de provincie maar toekijkt!

5. Jan Breur

Er moet een einde komen aan de drang naar prestigeprojecten in onze provincie. Deze projecten vallen altijd duurder uit. Bakken vol gemeenschapsgeld rollen zo in de zakken van projectontwikkelaars. Kappen daarmee!

Onze volledige lijst is hier te vinden.

Rob is de beste!

Succes mensen. Hopelijk dit keer met z'n vijven!

Een goede opzet voorde eerste 5 kandidaten mensen, jullie verdienen het om goed gekozen te worden! Zet hem op en laat je zien!

Veel succes, Jan! Je hebt vorige week in Rhenen de standpunten van de SP helder verwoord!