SP en CU: "Staten, spreek je uit tegen gaswinning Woerden"

30 juni 2017

SP en CU: "Staten, spreek je uit tegen gaswinning Woerden"

Foto: SP

In navolging van Zuid-Holland moeten ook Provinciale Staten van Utrecht een duidelijk 'nee' laten horen tegen gasboringen bij Woerden. De Statenfracties van SP en ChristenUnie dienen daartoe op 3 juli een motie in tijdens de Statenvergadering over de Voorjaarsnota 2017.

De Afdeling Woerden van de SP voert sinds enige tijd - samen met de SP-Statenfractie - actie om de boringen naar gas uit het zogeheten 'Papenkopveld' tegen te gaan. De steun daarvoor is groot.

Iedereen kent de pijnlijke gevolgen van gaswinning voor Groningen. De bodem rond Woerden is kwetsbaar voor bodemdaling en het veld grenst aan een waterwingebied. Dat vergroot de risico’s voor inwoners en -agrarische- bedrijven.

Lees hier de volledige tekst van de motie.

SP-Statenlid Hassan Toutouh: "De mensen in Woerden willen het niet, de Woerdense politiek wil het niet en nu heeft ook de Provincie Zuid-Holland een krachtig signaal afgegeven. Dat signaal wordt alleen maar sterker als ook Provinciale Staten van Utrecht de hakken in het zand zetten. Kappen met die plannen!"