Oproep aan onderhandelaars Den Haag: doe recht aan Utrechts verzet tegen verbreding A27

5 april 2017

De kabinetsformatie: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook voor wat betreft de verbreding van de A27 bij Amelisweerd. Gezien het brede verzet daartegen in de stad en Provincie Utrecht lijkt het de SP een prima idee om de onderhandelaars van VVD, CDA, D66 en GroenLinks op te roepen tot een oplossing te komen die recht doet aan dat verzet. Tijdens de Statenvergadering van 10 april zal de SP dan ook een motie indienen met die oproep, in navolging van de Utrechtse SP-raadsfractie in de gemeenteraad van 6 april.

SP-Statenlid Andrea Poppe: "Diverse studies en onderzoeken hebben aangetoond dat de verbreding van de A27 peperduur is en een oplossing is voor een niet bestaand probleem.”

Raadslid Michel Eggermont van de Utrechtse SP: “Spaar die poen uit en gebruik het voor de oplossing van andere mobiliteitsproblemen, zoals de ondertunneling van de Noordelijke Randweg Utrecht, en de schaalsprong die het openbaar vervoer moet maken."