Ad Meijer verlaat Provinciale Staten en wordt Gedeputeerde in Flevoland

18 april 2017

Ad Meijer verlaat Provinciale Staten en wordt Gedeputeerde in Flevoland

SP-fractievoorzitter Ad Meijer gaat na ruim 6 jaar Provinciale Staten van Utrecht verlaten. Hij wordt op 10 mei voorgedragen als Gedeputeerde van Flevoland, als opvolger van de in februari overleden Arie Stuivenberg.

Tijdens zijn periode in de Utrechtse Statenfractie heeft Ad zich met ziel en zaligheid ingezet voor het openbaar vervoer, verkeersveiligheid, luchtkwaliteit en de werkgelegenheid voor lager opgeleiden. Daarnaast was hij een groot voorvechter van betrouwbaar bestuur. Zijn strijd voor openheid over het asbestdossier Oude Provinciehuis en tegen zelfverwennerij van het Provinciebestuur springen daarbij in het bijzonder in het oog.

Ad Meijer: “Het is met pijn in het hart dat ik de Statenfractie verlaat. Samen met een geweldig stel mensen heb ik mogen knokken voor een socialere, transparantere en schonere Provincie. Ik zie het als een mooie uitdaging om dat in Flevoland te doen vanaf de andere kant van de tafel.”

De Utrechtse Statenfractie van de SP dankt Ad voor zijn enorme inzet en wenst hem alle succes bij de nieuwe taak. Statenlid Andrea Poppe volgt Ad op als fractievoorzitter. De opengevallen plek in de fractie wordt opgevuld door een oude bekende: Menno Boer. Menno was al eerder Statenlid tussen april 2012 en maart 2015.