SP: Lijn 150 moet blijven!

1 juni 2016

SP: Lijn 150 moet blijven!

Foto: Onbekend / www.ovinnederland.nl

De reizigersaantallen zijn tussen 2012-2015 verdubbeld, door het toevoegen van een halte bij Eemnes zullen die nog verder toenemen, de gemeenteraden van Huizen, Blaricum en Eemnes willen hem niet kwijt. En dus wordt de buslijn 150 Almere-Blaricum-Utrecht opgeheven, als het aan de Provincies Utrecht, Flevoland en Noord-Holland ligt. De Utrechtse SP-Statenfractie springt in de bres voor behoud van de lijn en dient daarom een motie in tijdens de Statenvergadering van 6 juni.

SP-Statenlid Gerard Bosman: “De lijn wordt veelvuldig gebruikt door forensen van en naar De Uithof. Die moeten straks twee keer overstappen en het dubbele betalen en gaan dan gewoon weer met de auto. Echt dwaasheid om een goed lopende voorziening te schrappen.”

Naast de bovengenoemde gemeenteraden maakt ook de Regio Gooi- en Vechtstreek zich hard voor behoud van de lijn.

In de motie draagt Bosman de Provinciebesturen op de beslissing te heroverwegen. “Uiteindelijk is het toch weer een centenkwestie. Als het daar op aankomt zijn wij bereid die boter bij de vis te leveren. Het is een kwestie van politieke wil. We zullen komende maandag zien welke partijen dat lef hebben.”

Lees hier de motie van Gerard