Werkplan SP voor de Provincie Utrecht

16 maart 2015

Werkplan SP voor de Provincie Utrecht

Aan de vooravond van de Statenverkiezingen presenteert de SP haar 'Werkplan voor de Provincie Utrecht', als opmaat voor een werkgelegenheidsoffensief de komende Statenperiode.

SP-lijsttrekker Ad Meijer: "De cijfers liegen niet: het arbeidsmarktbeleid van het college zet geen zoden aan de dijk. Het roer moet dus om. De afgelopen vier jaar hebben we tal van voorstellen gedaan die keihard nodig zijn om de boel de goede kant op te krijgen. Met dit werkplan willen we de discussie daarover openen."

De SP maakt zich sterk voor banen in de bouw, het MKB en het openbaar vervoer, met prioriteit voor lager opgeleiden en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Basisvoorzieningen in de dorpskernen wil de SP in stand houden.

Meijer: "Het MKB is de motor van de werkgelegenheid en er ligt een enorme klus bij het energiezuiniger maken van sociale huurwoningen. Door daarnaast in te zetten op behoud van voorzieningen in de dorpen houd je ook daar het bedrijfsleven vitaal."