SP-lijsttrekker Ad Meijer: “Wij moeten het verschil maken!”

2 november 2014

SP-lijsttrekker Ad Meijer: “Wij moeten het verschil maken!”

Tijdens de regioconferentie van 1 november kozen de afgevaardigden van de Utrechtse SP-afdelingen Ad Meijer als lijsttrekker bij de Statenverkiezingen van 18 maart 2015. Belangrijke verkiezingen, zeker omdat  de kersverse Statenleden straks stemmen over de samenstelling van de Eerste Kamer. Ad riep de leden op tot een stevige campagne: “Wij kunnen, nee we moeten het verschil maken, om het kabinet de meerderheid in de Eerste Kamer te ontnemen en voor een ander geluid in de Staten!”

Op de lijst van de SP staan 33 kandidaten. Naast Ad Meijer bestaat de top 5 uit Andrea Poppe uit IJsselstein, Gerard Bosman en Truke Noordenbos uit Stichtse Vecht en Hassan Toutouh uit Nieuwegein. Oud-fractievoorzitster Anne-Marie Mineur is lijstduwer.

Ook stelden de leden het verkiezingsprogramma vast. Er was hard gewerkt. Vele amendementen kwamen er binnen vanuit de afdelingen in de Provincie. Daar zaten hele waardevolle ideeën en aanscherpingen tussen, die door de programmacommissie werden overgenomen. Tijdens de regioconferentie namen de leden er ook nog een paar aan.

We zijn er klaar voor. Laat de nieuwe lente maar beginnen op 18 maart!

De kandidatenlijst is hier te vinden. Het verkiezingsprogramma volgt zo snel mogelijk.