GS: draagvlak tourstart afgenomen, geen geld provincie gereserveerd

3 april 2013

GS: draagvlak tourstart afgenomen, geen geld provincie gereserveerd

Door het afhaken van belangrijke partners is het draagvlak voor een tourstart in Utrecht afgenomen. Dat schrijft het college van Gedeputeerde Staten op vragen van SP-Statenlid Menno Boer, naar aanleding van een ‘grappig bedoelde maar scherpe tweet’ van gedeputeerde de Vries. Er is (nog) geen geld gereserveerd. Wat de SP betreft kan dat zo blijven.

Op 7 maart vertrouwde de Vries de wereld het volgende toe: "Na alle dopingbekentenissen snap ik niet dat @GemeenteUtrecht nog steeds start #TourdeFrance wil binnenslepen. Wietrun als alternatief?" SP-Statenlid Menno Boer: “Ik wilde wel eens weten of de Vries hier nou de mening van het hele college mee had geventileerd en of men er eventueel nog een financiele bijdrage aan wil leveren. Vooral dat laatste boeit me, want bij een tourstart in de stad Utrecht trekt die reizende apotheek natuurlijk ook door de Provincie en daar zitten wel degelijk kosten aan vast, bijvoorbeeld voor het preparen, afzetten en schoonmaken van wegen en openbare ruimte.”

Omdat het college nog geen aanvraag heeft ontvangen houdt me de kaarten tegen de borst. Boer: “Mocht er zo’n aanvraag binnenkomen, dan zal ik het college herinneren aan de tweet van de Vries. Er zit wel degelijk een serieuze ondertoon in. Los van die dopingtoestanden hebben we bovendien wel andere prioriteiten hier dan een Tourstart.”