Ecopassage N237 De Bilt: meerderheid voor oorspronkelijk plan?

15 april 2013

Ecopassage N237 De Bilt: meerderheid voor oorspronkelijk plan?

Het gaat erom spannen tijdens de statenvergadering van 22 april. Er lijkt zich een meerderheid af te tekenen om vast te houden aan het oorspronkelijke plan voor de ecopassage onder de N 237 bij De Bilt. SP, VVD, PvdA, 50+ en PvdD hebben zich inmiddels uitgesproken tegen het voorstel van Gedeputeerde Staten om de passage te schrappen. Maar waar blijft GroenLinks?

SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur: "Gedeputeerde Krol is inmiddels zo'n beetje de enige die terugkrabbelen nog een goed idee vindt. Ook de gemeentes Utrecht en De Bilt willen de passage gewoon aanleggen zoals afgesproken. Het zou het college sieren als men het statenvoorstel intrekt en snel met de gemeentes om tafel gaat. Het zou dan wel reusachtig helpen als GroenLinks ook kleur bekent en voluit kiest voor de passage. Ik snap het gedraal van hun kant niet."

Op maandag 15 april gaat de commissie Ruimte, Groen en Water ter plekke kijken bij het plangebied. De SP hoopt dat dan de laatste twijfelaars over de streep worden getrokken.

Kijk hier de reportage van RTV Utrecht.