PVV kiest eindelijk ook voor biodiversiteit

5 maart 2012

PVV kiest eindelijk ook voor biodiversiteit

Gedeputeerde Staten van Utrecht gooit haar plannen voor de ruimtelijke ordening van de provincie op straat. Oftewel, de provinciale ruimtelijke structuurvisie komt in de inspraak. De komende weken mag elke burger en overheid daarop regeren. Bijvoorbeeld bij een van de inloop bijeenkomsten. Dat het stuk nog niet helemaal klaar is, werd bij de bespreking in de commissie RGW wel duidelijk. Dit was het concept, er moet nog een echte versie komen. Enkele reacties van burgers op deze eerste conceptversie zijn dan ook eigenlijk te vroeg. Zoniet de uitspraak van de PVV tijdens de commissievergadering.

Opvallend was namelijk het pleidooi van de PVV voor meer biodiversiteit. Die partij gaf aan dat we mee moeten doen met het project Rewilding  Europe (www.rewildingeurope.com). De missie van deze organisatie is  "making Europe a wilder place, with much more space for wildlife, wilderness and natural processes". Willen we meedoen, dan moet er toch in Nederland een goede EHS  komen en zullen we ecoducten nodig hebben.

Deze organisatie van Rewilding Europe wil dit door heel Europa doen. dus ook in Nederland. Doel: "bringing back he variety of life for us all to enjoy". Oftewel, zoals de PVV zei,  "de dieren naar je toe te lokken". Voorwaar, een loffelijk streven zo plots van die partij. Misschien komt het ondanks Bleker toch nog goed met de natuur in onze provincie en kan gedeputeerde Krol toch gelukkig zijn?