SP in de bres voor chauffeurs Regiotaxi

21 september 2011

SP in de bres voor chauffeurs Regiotaxi

De statenfractie van de SP neemt het op voor de chauffeurs van regiotaxi Eemland en Heuvelrug. Zij raken vanweg de nieuwe aanbesteding door de provincie hun vaste contract kwijt of worden met ontslag bedreigd. De Provincie heeft de morele plicht en de middelen om dit te voorkomen, vindt de SP.

SP-statenlid Ad Meijer: “Door voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, dwing je de taxibedrijven op alles te knijpen. Het personeel wordt ontslagen, of afgescheept met jaarcontracten. Ook de klant is hiervan de dupe, want die krijgt te maken met ongemotiveerde chauffeurs of mensen die heg nog steg kennen. Wij willen dat de Provincie haar verantwoordelijkheid neemt en alsnog de zaken voor elkaar maakt met de nieuwe contractpartij.”

Meijer sprak vandaag de 70 chauffeurs toe die demonstreerden bij het Provinciehuis. Hij heeft inmiddels ook vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten over de gang van zaken.