Geen zegen SP voor rechts huwelijk GroenLinks

18 april 2011

Geen zegen SP voor rechts huwelijk GroenLinks

De Utrechtse Statenfractie van de SP zag met lede ogen aan dat GroenLinks vandaag in een rechtsdraaiende huwelijksboot is gestapt met VVD, CDA en D66. Ondanks de welgemeende  waarschuwingen van SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur werd in de statenvergadering van 18 april het huwelijk bekrachtigd.

Twee keer 7 rijbanen door Amelisweerd, het toestaan van megastallen, uitverkoop van de sociale huur, een laat-maar-waaien houding bij de Jeugdzorg. Zo verliefd op deelname aan het provinciebestuur is de kersverse bruid GroenLinks dat ze dit – en meer - allemaal heeft geslikt toen het huwelijksaanzoek van de VVD kwam.

SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur: “Vanaf dag één na de verkiezingen heeft GroenLinks alleen maar met rode wangen van opwinding rondgelopen en zich blind in de armen van haar minnaars gestort. Ons aanzoek heeft ze niet eens willen zien. We zijn bang dat het huwelijksleven wel eens behoorlijk tegen kan vallen. De SP is echter niet haatdragend. GroenLinks blijft welkom bij ons als de tranen gaan vloeien.”

Lees hier de poging van Anne-Marie om GroenLinks op andere gedachten te brengen. De reportage van RTV Utrecht van het debat over het coalitieakkoord kunt u hier bekijken.