Oproep aan GroenLinks en D66: geen huizen in polder Hoef en Haag

27 maart 2011

Oproep aan GroenLinks en D66: geen huizen in polder Hoef en Haag

De Utrechtse Statenfractie van de SP doet een dringend beroep op GroenLinks en D66 zich in de coalitieonderhandelingen hard te maken tegen de bouwplannen van de gemeente Vianen in de polder Hoef en Haag.

De gemeente Vianen is van plan 750-1800 woningen te bouwen in het Groene Hart tussen Hagestein en Vianen. Nog dit jaar wil de gemeente daartoe een structuurvisie vaststellen. Voor het plan is echter goedkeuring nodig van de Provincie. De SP-statenfractie wil de polder behouden en vindt dat de provincie nu al op de rem moet trappen.

Plangebied Hoef en Haag

SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur: “We hebben in de provincie een dik woningtekort. Ook wij willen dat oplossen, maar waarom zou je in de polder bouwen als er goede alternatieven voorhanden zijn? Iedereen heeft de mond vol van transformatie van bedrijventerreinen. Die kans ligt er hier met Dekkershagen, maar daarnaast biedt ook de verplaatsing van de sportvelden op sportpark Blankenstein kansen. Laten we daar dan eens concreet werk van maken. GroenLinks en D66 hebben de sleutel in handen. Die zitten nu aan de onderhandelingstafel. Ik kan me niet voorstellen dat ze hun in woord beleden groene hart opgeven voor een plekje op het pluche.”

Meer Informatie:

Statenfractie SP Utrecht