SP-Protest tegen fusie Utrecht, Noord-Holland en Flevoland bij eiland De Dode Hond

24 februari 2011

Donderdagmiddag 24 februari a.s. om 14.00 uur organiseert de SP op de dijk, ten noorden van het eiland De Dode Hond, een ludiek protest tegen een fusie van de provincies Utrecht, Noord-Holland en Flevoland, ook bekend als de Noordvleugelprovincie.

In aanwezigheid van heuse 18e eeuwse regenten zullen de SP-lijsttrekkers van de drie provincies Anne-Marie Mineur, Remine Alberts en Arie Stuivenberg, het volk toespreken en gezamenlijk het Verbond Van De Dode Hond sluiten.

Het eiland De Dode Hond markeert ongeveer de scheidslijn tussen de drie provincies. De naam van dit eiland symboliseert bovendien het karakter van de megalomane fusieplannen, die de komende tijd aan de orde zullen komen. De gebeurtenis vindt plaats op de dijk langs de noordoever, direct ten oosten van De Stichtse Brug (A27), waar de Gooimeerdijk Oost overgaat in de Laakse Hoek. Daar is voortreffelijk zicht op het water, met daar achter, in de volle breedte, het eiland De Dode Hond. Naast de drie lijsttrekkers zullen diverse provinciale en landelijke SP-politici bij deze happening aanwezig zijn.