Provincie helpt WSW- en Wajonger niet.

23 november 2010

Provincie helpt WSW- en Wajonger niet.

De provincie weigert haar voorbeeldtaak uit te voeren en meer wajongers en/of WSW-geïndiceerden aan te nemen. Dit blijkt uit vragen van de SP. Gedeputeerde Binnenkamp zei: "dat met een kleine twintig arbeidsgehandicapten de provincie aan haar doelstelling voldoet. En bij de sociale werkplaats en de wajong zitten toch alleen maar laagopgeleide mensen. daar heeft de provincie niets aan". Coalitiepartijen CDA, VVD en CU stemden dan ook tegen de motie van de SP.

SP statenlid Pieter Wout Duquesnoy wist de gedeputeerde te vertellen "dat die dus helemaal geen weet heeft van wie die arbeidsgehandicapte mensen dan wel zijn. Laat hij eens echt op bezoek gaan dan weet ie wel beter dan dat het alleen schoonmakers en bladblazers zijn"!".

De motie stelde dat de provincie alleen al als voorbeeld meer mensen met een arbeidshandicap moet aannemen. Vooral omdat het VVD-CDA-kabinet van plan is deze mensen massaal op straat te zetten en naar niet bestaand werk wil jagen. Maar de provincie wil deze mensen dus ook niet hebben. dat mag blijken want ondanks dat de SP motie gesteund werd door PvdA, GroenLinks, D66, PvdD en Mooi Utrecht haalde het nog geen meerderheid. Pieter Wout: "Kom dan met zijn allen maar zaterdag 27 november naar de brabanthallen in Den Bosch". Kijk op www.armoedewerktniet.nl