Misschien geen Rijsbruggerweg-tracé.

14 september 2010

Misschien geen Rijsbruggerweg-tracé.

Enkele maanden terug heeft de provincie Utrecht beslist dat ze een inpassingsplan gaan maken voor de aansluiting van Houten op de snelweg via de Rijsbruggerweg. Dit tegen de zin van Bunnik en vele natuurgroepen. Toen stemde de SP al tegen dit plan. SP statenlid Pieter Wout Duquesnoy vond toen al dat andere oplossingen onvoldoende serieus zijn bekeken. En nu komt de provincie in september zomaar met een extra voorstel (zie agendapunt 9) om toch weer naar andere oplossingen als de Rijsbruggerweg te kijken. Een vreemde zaak en een dubbel onderzoek, dus.

Een van de te onderzoeken varianten is de "Meerpaal-optie". Dit is precies een oplossing, die al door veel mensen als een goed alternatief is aangedragen in het verleden. "Toen werd die oplossing afgeschoten en nu is die oplossing plots weer terug", aldus Pieter Wout. "Een heel vreemde zaak". De SP woordvoerder vroeg dan ook aan de gedeputeerde of al die oude inspraakreacties wederom worden meegenomen in de nieuwe inspraak. Dat blijkt dus niet het geval. Het is dus voor alle burgers en instanties belangrijk om opnieuw hun inspraakreactie te doen voor dit nieuwe voorstel. Houdt hiervoor de provinciale website goed in de gaten!