Declaraties goed voor politiek?

14 september 2009

Declaraties goed voor politiek?

In de commissie Bestuur en Middelen zijn we discussie over het declaratiegedrag van het provinciebestuur ook aangegaan. Voor mij belangrijkste uitkomst van deze discussie is de mededeling dat het allemaal niet zo heel erg is. Daarvoor wordt verwezen naar de provincie Zuid Limburg, die vele malen hogere declaraties hebben ingediend. Ook vallen al de Utrechtse declaraties binnen de regels. "De burger vertrouwt hierdoor de politiek weer een stuk minder" is de mening van de SP. Maar dit vindt de commisaris toch echt niet zo: "vele burgers hebben niet negatief gereageerd". Een duidelijker voorbeeld dat het bestuur van de provincie het contact met de inwoners kwijt is, kon ik zelf eigenlijk niet geven. En de regels aanpassen? Ik heb hier het idee van de plas en alles, dat bleef zoals het was.