Red de bus van Utrecht naar Breukelen!

17 februari 2008

Red de bus van Utrecht naar Breukelen!

Ruim 3000 mensen hebben zich inmiddels solidair getoond met de initiatiefnemers die de buslijnen 120 en 124 willen behouden. Via handtekeningen, steunbetuigingen of red-de-124.hyves.nl. Het provinciebestuur is voornemens de lijnen te schrappen, omdat het liever ziet dat mensen met de trein gaan, die vier keer per uur tussen Utrecht en Breukelen gaat rijden.

Vrijdagavond kwamen actievoerders en statenleden bij elkaar om erover van gedachte te wisselen. De heer Cornelisse, gebruiker van de bus en lid van Rover, gaf de inleiding. Daarin rekende hij voor dat de door de provincie voorgestelde tijdswinst alleen gehaald wordt door mensen met eindbestemming perron 15 op Utrecht centraal.

Met andere woorden, praktisch niemand. Veel aanwezigen illustreerden de noodzaak van de busverbinding voor scholieren, ouderen, gehandicapten, het personeel van scholen en zorginstellingen, en vele bewoners langs het traject van de buslijnen.

Al met al lijkt het erop dat een verbetering van de treinverbinding, ten koste moet gaan van het OV voor bewoners voor wie die treinverbinding helemaal geen goed alternatief is. Aanstaande vrijdag praten de woordvoerders uit de staten met Gedeputeerde Ekkers over een oplossing.