Ook steun Provincie voor Vogelopvang

13 november 2012

Ook steun Provincie voor Vogelopvang

Tijdens de begrotingsbehandeling op 12 november ging Provinciale Staten mee met de oproep van de SP en de Partij voor de Dieren om de regionale vogelopvang financiƫel te steunen. Op 8 november ging ook de gemeenteraad van Utrecht al overstag. Hiermee is een grote stap gezet om de bijdragen uit de regio aan de opvang na jaren soebatten eindelijk eens goed te regelen.

De regionale vogelopvang aan het Rotsoord in Utrecht

SP-fractievoorzitter Anne-Marie Mineur: "We zijn hier erg blij mee. De vogelopvang doet heel goed werk, maar liep echt tegen de grenzen aan met de capaciteit, het onderhoud en de inzet van vrijwilligers. En we vragen niet om de wereld. Met een jaarlijkse Provinciale bijdrage van bijvoorbeeld 1 cent per hoofd van de bevolking schiet het al lekker op. Dat is zo'n 12.000 euro. Waar hebben we het over op een begroting van 560 miljoen?"

De motie van de SP en de Partij voor de Dieren werd gesteund door GroenLinks, D66, PvdA, ChristenUnie, 50+.

Dank aan deze fracties, namens de vogelopvang en de vogels!