Interpellatie SP over verbreding A27

2 oktober 2012

Interpellatie SP over verbreding A27

De Statenfractie van de SP zal in de statenvergadering van 8 oktober een interpellatiedebat houden over de verbreding van de A27 tot 2 x 7 rijstroken. De SP is verbijsterd over het feit dat Gedeputeerde Staten hebben ingestemd met het besluit van minister Schultz, zonder dat in eerst Provinciale Staten te bespreken.

Lawaaidemonstratie Lunetten 16 januari 2011

SP-Statenlid Ad Meijer: “Deze overvaltactiek doet op geen enkele manier recht aan het grote maatschappelijke verzet tegen deze keuze, het stelt de Staten voor een voldongen feit en het druist in tegen de afspraken in het eigen coalitieakkoord van het college. Waar bijvoorbeeld in de gemeenteraad van Utrecht nog een debat volgt, gaat het college hier genoeglijk zijn eigen gang. Daar willen we wel een paar woorden aan wijden.”

De SP is verbaasd over de doodse stilte vanuit de fracties van GroenLinks en D66. Beide partijen liepen voorop bij het verzet, bijvoorbeeld in de Utrechtse wijk Lunetten en waren nadrukkelijk aanwezig bij manifestaties van ‘De Kracht van Utrecht.’

Meijer: “Blijkbaar heeft de VVD er in de coalitie zo stevig de wind onder dat GroenLinks en D66 nu nauwelijks durven te piepen. Ik kan me niet voorstellen dat dit lekker zit bij die fracties. Maar goed, het is nog geen 8 oktober. Ik laat me graag verrassen.”

Het interpellatiedebat vindt plaats in de vergadering van Provinciale Staten op 8 oktober. Aanvang 14.00 uur.

Lees hier de vragen en toelichting op de interpellatie van de SP.