Nieuws, oktober 2010

26 oktober 2010

De gevolgen van Rutte 1 voor de provincie, gemeten in leegstaande verdiepingen

Fortis-gebouw in Rijnsweerd. Het aanstaande provinciehuis van UtrechtRutte 1 bezuinigt alsof z'n leven er van afhangt. En dat terwijl de provincie een jaar geleden nog een nieuw provinciehuis aanschafte dat toen al veel te groot was. En veel te duur. En als Rutte met de provincie Utrecht klaar is, wat moeten we dan nog met dat enorme gebouw?

25 oktober 2010

Paushuize: 7,5 miljoen

Paushuize in het centrum van Utrecht net achter de Dom. Een gebouw dat nog steeds in bezit is van de Provincie en hard nodig is aan een opknapbeurt. En die gaat er komen. De Provinciale Staten geven gewoon 7,5 miljoen uit aan dit optrekje voor de Commissaris van de Koningin en om er representatieve sessies te houden. Zoveel geld van de burgers aan zo'n prestigeproject uitgeven is echt van de zotte, vindt de SP. "We kopen al een peperdure Fortistoren, nu moeten we voor de show ook nog dit pand betalen, dat kunnen we niet maken als provincie" aldus Pieter Wout Duquesnoy.